Test znaczka

Poranny drąg jest na tyle ważnym wskaźnikiem męskiego zdrowia, że swego czasu urolodzy diagnozujący problemy z erekcją zalecali pacjentom naklejanie znaczków na czubek przyrodzenia, przed pójściem spać. Jeśli o poranku znaczki były przerwane, oznaczało to, że pacjent miał nocne erekcje a co za tym szło — zdrowego zaganiacza.

powiększanie penisa
Eric Rosati/Men’s Health

Oczywiście test został zarzucony wraz z rozwojem metod diagnostycznych, nie zmienia to jednak faktu, że obecność nocnych erekcji i porannego drąga stanowią jeden z najważniejszych indykatorów sposobu w jaki funkcjonuje twój organizm. Szczególnie w jego dolnych piętrach.

Testosteron jest królem

Za nocne erekcje odpowiedzialny jest układ nerwowy przywspółczulny — ten, który reguluje odpoczynek — i jest najbardziej aktywny kiedy śpisz. Oprócz wywoływania nocnych erekcji, zwalnia rytm serca i relaksuje mięśnie.

poziom testosteronu

Jeśli chodzi o poranne wzwody, do układu przywspółczulnego dochodzi testosteron, który maksimum swoje produkcji osiąga właśnie z samego rana. Jeśli jesteś zdrowy a poziom testosteronu jest u ciebie w normie to powinieneś mieć 3-5 wzwodów w ciągu nocy.

Jeśli tak się nie dzieje, przyczyn może być wiele. Stres, depresja, lęki, uszkodzenie nerwów, cukrzyca i wreszcie zbyt niska produkcja testosteronu.

Warto tutaj dodać, że jeśli wzwody w ciągu nocy są bez zarzutów a poranne erekcje są twarde jak ząb, a mimo tego masz zaburzenia wzwodu przed/w trakcie seksu, to prawdopodobnie są one natury psychologicznej a nie fizjologicznej. W tym wypadku porozmawiaj z terapeutą. Jeśli jednak prawidłowe erekcje są problemem bez względu na porę, to sprawa jest bardzo poważna.

Nieprawidłowe erekcje skracają długość berła

Brzmi jak science fiction, jednak jest prawdą. Niestety, ale długotrwały brak prawidłowej, twardej erekcji może skutkować zwężeniem mięśni w twoim rycerzu. Rezultat? Nie leczone zaburzenia skracają twoją dumę.

problemy ze wzwodem

Zbyt niski poziom testosteronu prowadzi do zaburzeń przepływu krwi w prąciu co uniemożliwia osiągnięcie prawidłowej twardości. Lekarze nadal w pełni nie rozumieją relacji na linii testosteron — zaburzenia erekcji, jednak badania pokazują, że taka zależność niewątpliwie istnieje.

Jeśli twój członek nie jest tak twardy jak jeszcze do niedawna, najpierw spróbuj się zrelaksować. Stres nie jest przyjacielem twoich wzwodów.

Stres: #1 zabójca testosteronu

Naukowcy pracujący dla amerykańskiej armii dowiedli, że stress obniża poziom testosteronu w tym samym stopniu co proces starzenia organizmu. Badacze z Naval Health Research Center w San Diego mierzyli poziom testosteronu u 57 mężczyzn z elitarnej jednostki. Notowano takie dane jak BMI, sen, stres, zmęczenie i ciśnienie krwi używając kwestionariuszy i prostych badań.

Jak widać na poniższym diagramie, wiek badanych był istotnym predyktorem poziomu testosteronu. Jego najwyższy poziom odnotowane u żołnierzy pomiędzy 28-31 rokiem życia. Po przekroczeniu 31 lat poziom T leciał na łeb na szyję…

http://www.ergo-log.com/plaatjes/testosteronebiologicalfactors.gif

Podobne spadki notowali żołnierze uskarżający się na zmęczenie i wysoki poziom stresu. Korelacja była do przewidzenia – im większy stres tym niższy testosteron. Badacze doszli do wniosku, że w pierwszej kolejności stres powoduje spadek poziomu T, czego następstwem jest uczucie przemęczenia.

To jednak nie koniec wpływu stresu na m ę s k o ś ć.  Stres nie tylko czyni cię mniej męskim poprzez zmniejszanie poziomu T, ale zmienia strukturę twojego członka w najgorszy możliwy sposób.

Do takiego wniosku doszli urolodzy ze State University of Rio de Janeiro, kiedy otrzymali wyniki 5 tygodniowych eksperymentów na samcach szczurów. Po zakończeniu badania grupa zwierząt poddana wysokiemu poziomowi stresu była lżejsza od grupy kontrolnej. Szczury miały również wysoki poziom kortyzolu i niski poziom testosteronu, czyli wszystkie klasyczne efekty chronicznego stresu u mężczyzn naszego gatunku.

Brazylijscy badacze przebadali także tkankę ciała jamistego prącia zwierząt. Tu powiało grozą dużo bardziej. Ciała jamiste są największą częścią tkanki twojego zaganiacza. Zbudowane jest z gęstej sieci giętkich naczyń krwionośnych, które puchną od krwi w trakcie wzwodu.

Okazało się, że chroniczny stres zmienia strukturę ciał jamistych. Zwierzęta w grupie poddanej stresowi przez 5 tygodni miały o 36% mniej mięśni gładkich i o 20% więcej tkanki łącznej, co znacznie zredukowało możliwości ciała jamistego do napęcznienia. Stan ten określa się zwłóknieniem ciał jamistych.

Jeśli okaże się, że ludzie reagują na stres w taki sam sposób co badane zwierzęta, to mamy kolosalny problem. Chroniczny stres miałby wtedy dużo gorszy wpływ na funkcje seksualne niż początkowo sądzono.

Najgorsze z upokorzeń gdy nawala korzeń

Tim Ferris w Narzędziach Tytanów pisze, że poranna erekcja jest prostym i bardzo dobrym wskaźnikiem zdrowia hormonalnego (GH, FSH, Testosteron), jakości snu i innych aspektów męskiego zdrowia.

Brak porannej erekcji lub jej byle jakość to ważne sygnały ostrzegawcze. Jeśli budzisz się rano bez erekcji to masz problem. Albo jest sztywny jak należy albo nie. Nie ma stanów pośrednich. Szczerze oceń sytuacje i w razie problemów udaj się do lekarza żeby zbadał twoją hydraulikę. Awaria może być dużo poważniejsza niż myślisz.

Źródła:

Low Testosterone and Sex Drive [WebMD]

Relationship Between Testosterone and Erectile Dysfunction [PubMed]

Can Your Penis Actually Shrink? [Men’s Health]

Anabolic hormone profiles in elite military men: Robust associations with age, stress, and fatigue [Steroids]

Effects of chronic stress on penile corpus cavernosum of rats [PubMed]

DODAJ KOMENTARZ

Wpisz swój komentarz
Mam na imię...