Jeśli jesteś narażony na ciągły stres i czujesz, że powoli wpadasz w otchłań wypalenia, być może powinieneś dać szansę medytacji. Badacze z Kaiser Permanente Northwest donoszą w publikacji The Permanente Journal, że 30minut medytacji dziennie chroni przed wypaleniem zawodowym.

Medytacja Transcendentna (TM)

Przed 50 laty Maharishi Mahesh Yogi wprowadził medytację transcendentną do świata zachodu. I zbudował wokół tematu swoje imperium. Medytacja Transcendentna TM to prosta technika redukująca stres. Badania pokazują, że wystarczy medytowac przez 15-20 minut 2x dziennie aby zredukować produkcje hormonów stresu i zmniejszyć ryzyko zapadalności na wiele chorób.

Badanie

Naukowcy przeprowadzili eksperyment na 40-tu zestresowanych nauczycielach z wieloletnim doświadczeniem w zawodzie. Połowa z nich weszła do grupy badawczej, druga połowa stanowiła grupę kontrolną. Grupa badawcza została przeszkolona w używaniu techniki medytacyjnej TM i medytowała w swoich domach dwa razy dziennie przez 15 do 20 minut, przez okres 4 miesięcy.

CZYTAJ TAKŻE: L-teanina na stres

Rezultaty

Przed i po okresie 4 miesięcy naukowcy zmierzyli ilość stresu, depresji i potencjału do wypalenia zawodowego badanych nauczycieli przy użyciu standaryzowanych kwestionariuszy. Wykres poniżej pokazuje, że nauczyciele, którzy medytowali wykazali znacząco lepsze rezultaty w każdej z trzech mierzonych kategorii.

Konkluzja

“Badanie ma poważne implikacje w redukcji stresu psychologicznego i wypalenia zawodowego u nauczycieli. W rezultacie może to wpłynąć zarówno na jakość nauczania w klasach jak i na zdrowie fizyczne i umysłowe badanych” – napisali we wnioskach badacze.

Rezultaty sugerują, że podobne badania powinno się replikować w próbach z wykorzystaniem innych stresogennych środowisk, takich jak biznes czy opieka zdrowotna.

Sponsorzy

Badanie było sponsorowane przez szkoły w których pracowali nauczyciele oraz przez fundację David Lynch Foundation.

Źródło:

Effect of Transcendental Meditation on Employee Stress, Depression, and Burnout: A Randomized Controlled Study [PermJournal]

DODAJ KOMENTARZ

Wpisz swój komentarz
Mam na imię...